nasza szkoła z życia szkoły zajęcia pozalekcyjne nasze osiągnięcia galeria tablica ogłoszeń
* *  


FUNKCJE ORGANIZACYJNE - Organizacja pracy świetlicy

  • przygotowanie sal świetlicowych do prowadzenia zajęć opiekuńczych , wychowawczych i dydaktycznych (opiekun: kierownik, wychowawcy),
  • uzupełnienie wyposażenia świetlicy w brakujący sprzęt, zabawki, pomoce dydaktyczne potrzebne do prowadzenia zajęć oraz systematyczne ich uzupełnianie przez cały rok szkolny (opiekun: kierownik),
  • opracowanie dziennego rozkładu zajęć świetlicowych (opiekun: kierownik),
  • opracowanie rocznego planu zajęć wychowawczo-dydaktycznych z rozbiciem na poszczególne miesiące (opiekun: kierownik),
  • przyjmowanie uczniów do świetlicy szkolnej oraz podział na grupy (opiekun: kierownik),
  • zapoznanie dzieci z regulaminem świetlicy, zapoznanie dzieci z regulaminem świetlicy (opiekun: wychowawcy),
  • zebranie informacyjne z rodzicami, dyżury w czasie zebrań szkolnych i dni otwartych (opiekun: kierownik).

  (kierownik: p. Maria Błaszkowska,

 wychowawcy: p.  Anna Kilińska,  p. Maria Pruszkowska,

                        p. Joanna Dryk  p. Anna Kucharuk p. Monika Federczyk

*
 

*

FUNKCJE OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE

  • Zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom:
    • bezpieczna droga do szkoły, zapoznanie dzieci z przepisami ruchu drogowego (opiekun: wychowawcy),
    • wyrabianie u dzieci nawyków bezpiecznej zabawy w sali i na boisku szkolnym (opiekun: wychowawcy),
    • wdrażanie do przestrzegania porządku i bezpieczeństwa w stołówce. wdrażanie do przestrzegania porządku i bezpieczeństwa w stołówce (opiekun: wychowawcy).
  • Kształtowanie umiejętności współżycia i współdziałania w grupie:
    • wzajemna prezentacja dzieci i wychowawców świetlicy (opiekun: wychowawcy),
    • wdrażanie do przestrzegania zasad zachowania oraz kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy integrującej grupę (opiekun: wychowawcy),
    • włączanie dzieci do różnych prac porządkowych w świetlicy i wokół szkoły (opiekun: wychowawcy).
  • Rozwijanie wrażliwości estetycznej, troski o kulturę osobistą i higienę:
    • przypominanie o stosowanie form grzecznościowych w kontaktach wzajemnych (opiekun: wychowawcy),
    • kształtowanie nawyków zdrowego odżywiania się oraz kultury spożywania posiłków , kulturalnego zachowania się przy stole (opiekun: wychowawcy),
    • wdrażanie do umiejętnego stosowania zajęć relaksacyjnych i wyciszających przed i po powrocie z zajęć lekcyjnych (opiekun: wychowawcy),
    • rozmowy z pielęgniarką szkolną na tematy związane z higieną ubioru, przyrządzania i spożywania posiłków (opiekun: wychowawcy),
    • wdrażanie do utrzymania porządku w czasie zabaw i zajęć świetlicowych (opiekun: wychowawcy).
  • Kształtowanie postaw prospołecznych:
    • rozwijanie samorządności uczniów (opiekun: wychowawcy),
    • wspólne zorganizowanie loterii fantowej na rzecz dzieci potrzebujących (opiekun: wychowawcy),
    • ćwiczenie umiejętności rozwiązywania sytuacji konfliktowych, panowanie nad emocjami (opiekun: wychowawcy),
    • ponoszenie odpowiedzialności za indywidualne i wspólne wykonywanie zadań (opiekun: wychowawcy),
    • otoczenie opieką pierwszoklasistów (opiekun: wychowawcy).
  • Kształtowanie postaw proekologicznych:
    • opieka nad roślinami i zwierzętami świetlicowymi (opiekun: wychowawcy),
    • dbałość o porządek w najbliższym otoczeniu (opiekun: wychowawcy),
    • zbiórka makulatury (opiekun: wychowawcy),
    • inscenizacja tekstu o charakterze ekologicznym (opiekun: wychowawcy).
  • Praca z dziećmi zaniedbanymi wychowawczo:
    • otoczenie szczególną troską i opieką dzieci mające kłopoty z integrowaniem się z kolegami w świetlicy (opiekun: wychowawcy),
    • rozmowy i współpraca z rodzicami, z wychowawcami klas, z pedagogiem szkolnym i reedukatorem (opiekun: wychowawcy).
  • Troska o prawidłowy rozwój psychofizyczny dzieci:
    • organizowanie zajęć sportowych, ćwiczeń ruchowych, gier i zabaw zwiększających sprawność fizyczną (opiekun: wychowawcy),
    • zorganizowanie olimpiady świetlicowej (opiekun: wychowawcy).

  

   



FUNKCJE DYDAKTYCZNE

  • Rozwijanie umiejętności manualnych oraz wyobraźni plastycznej:
    • zapoznanie dzieci z różnymi technikami plastycznymi (opiekun: wychowawcy),
    • przygotowanie dekoracji i wystaw okolicznościowych (opiekun: wychowawcy),
    • ilustracja tekstów bajek, opowiadań, wierszy (opiekun: wychowawcy).
  • Rozbudzanie zainteresowań czytelniczych:
    • czytanie prasy dziecięcej, bajek, baśni, opowiadań, wierszy (opiekun: wychowawcy),
    • zapamiętywanie fragmentów tekstu, programy artystyczne, inscenizacja tekstów (opiekun: wychowawcy).
  • Rozwijanie i wzbogacanie posiadanych wiadomości:
    • czytanie książek, encyklopedii, oglądanie programów edukacyjnych, rozmowy i pogadanki, zabawy tematyczne, gry dydaktyczne i edukacyjne (opiekun: wychowawcy).
  • Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych:
    • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z różnymi porami roku (opiekun: wychowawcy),
    • organizowanie konkursów związanych z obserwacją przyrodniczą (opiekun: wychowawcy).
  • Utrwalanie wiadomości i umiejętności zdobytych przez dzieci podczas procesu dydaktycznego:
    • rozwijanie logicznego myślenia, zagadki, konkursy, rebusy (opiekun: wychowawcy),
    • współpraca z biblioteką szkolną (opiekun: wychowawcy),
    • pomoc dzieciom z trudnościami w nauce (opiekun: wychowawcy).
  • Kształtowanie postaw proeuropejskich:
    • konkursy i zagadki poszerzające wiadomości o miejscu Polski w Europie, o krajach należących do Unii Europejskiej (opiekun: wychowawcy),
    • prezentacja różnych krajów europejskich (opiekun: wychowawcy),
    • wyzwalanie tolerancji akceptacji poprzez poznawanie różnych kultur (opiekun: wychowawcy).

  

*
 



?

Szkoła Podstawowa Nr 81
02-777 Warszawa
ul. Puszczyka 6
tel: (022) 643-60-26